Visit at the Guiana Space Center March 27th 2018
We were supposed to visit the Guiana Space Center on March 6th but it was cancelled.
We finally did it on March 27th. We were very exited and enthousiastic about visiting the GSC in English.
We were two classes (3ème 4 and 3ème6) in the trip. We sang and ate during the three hours of travel to express our happiness.
We stopped at Soumourou creek to eat and relax at around 11:30. We got there at 12 o’clock and started the visit an hour after.
During the visit we were asked questions and answered in English. It was the opportunity for us to speak English outside the class.
The guides introduced the three launchers (Ariane 5, Soyouz and Vega) and we learned so many things about the GSC.
We left Kourou at around 4 pm and got back at shcool at 7:45pm.
It was a nice day.

Sortie au CSG

Le 27 mars 2018 les élèves de la 3ème 4 et 3ème 6 ont effectué une visite du Centre Spatial Guyanais en langue anglaise.

C’était une journée très riche en expériences et qui a été appréciée par les élèves ainsi que les professeurs qui ont encadré les élèves durant cette journée : Monsieur DINGE, Madame PERNET, Monsieur THEODORE et Monsieur SAMUT.

Les objectifs visés pour ce projet en Anglais étaient :

• d’être capable de lire et comprendre un texte informatif sur le CSG et les différents lanceurs.
  • d’être capable de trouver et rédiger des questions à poser lors de la visite.
  • d’être capable d’écouter et comprendre une intervention brève, qui est claire et simple.
  • d’être capable de poser des questions ainsi que de répondre à des questions posées par les guides pendant l’intervention (dialoguer sur un sujet familier).
  • d’être capable de prendre des notes en utilisant des mots clés et courtes phrases.